lördag 26 november 2011

Chinese and western cultural exchange day!

Idag har vi haft ännu en kultur utbytes dag, denna gång blev vi alla tilldelade elever från årskurs 1, vilket var så roligt verkligen för de är ju bara 6-7 år. Och jag fick nog den sötaste pojken ever, Nike (utalas nikö)!
Han är 6 år och adorable verkligen. En riktigt hyper liten kille, pratade non stop både på kinesiska och engelska. Han var riktigt duktig faktiskt.
Vi började morgonen med välkomsttal, sen blev det massa lekar och vi vann inte vilket var en besvikelse för Nike, dålig förlorare haha!
Efter det bar det av mot Changsha zoo, från historier av vänner som varit på zoo här i Kina har det varit hemskt och djurplågeri så jag hade inga höga förväntningar. Men det var väldigt fint där, och djuren såg ut att ha de väldigt bra :)
Sen var det dags för lunch, vi åt på en väldigt fin restaurang och maten var väldigt god, lite starkt för min smak dock men det gick bra.
Jag och Dennis blev sedan inbjudna för middag hos våra familjer, så vi följde med dem hem. Så intressant att se hur de bor. Våra familjer bodde i en gated community som heter (Te scana) så det är väldigt spansk inspirerad arkitektur, Sååååå fint verkligen :)
Vi var där i 4 h ungefär och de bjöd på massa mat, det var riktigt gott, förvånadsvärt :P
Hoppas jag kan ha en till dag med min nyfunna vän Nike, han är ursöt!
Här kommer några bilder från idag:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar