fredag 18 november 2011

Fredagkväll och mysig middag

Idag har varit en trög dag i skolan, undervisningen gick sisådär. Blev observerad under en av lektionerna och förvånandsvärt för mig så gillade Daisy massor av delar i mitt upplägg, hon hde några förslag på ändringar men annars var det beröm så det gjorde mig på bättre humör för jag trodde hon skulle såga mig haha. Sen så var det ju dags för den klassiska eftermiddagen på kindergarten, inte kul! och idag gick det sämre än vanligt, jag fattar inte varför de vill att vi ska undervisa när de vanliga kines lärarna inte ens kan engelska enligt mig. Min assistent förstår inte ens de mest simpla meningarna. Dock är det bara jag som har det så och det är så frustrerande. Spelar ingen roll hur mycket jag planerar och kommer på lekar för hon förstår mig inte när jag förklarar utan säger att hon förstår och sen förklarar hon en helt annan lek. Det är en talang hon har, missförstå mig varje gång, så idag struntade jag i att förbereda något, tycker det är slöseri på tid men det gick åt pipsvängen.
Men men det är bara en gång i veckan 2 lektioner på 30 min.

Efter kindergarten idag hade Candy (kinesisk eng. lärare) bjudit ut oss tjejer på middag, så jag mötte upp henne utanför skolan sen åkte jag, Candy och hennes man och hämtade upp Fran på primary school, (Alice mådde inge bra och stannade i lägenheten.)
Sen åkte vi till centrum och gick till en tysk inspirerad buffé resturang, där mötte vi Candys svärföräldrar. Sen åt vi och åt vi och åt vi!!!! Det var hur gott som helst, åt massa nudlar, friterat ris, friterade dumplings, massa grillat kött. mmmmm sååå goottt det va!!
Och jag tycker så bra om Candy och hennes man, och hans föräldrar är hur söta som helst, de kan ingen eng men med vår minimala kunskap av kinesiska och Candys översättning så hade vi en underbar kväll!
Så nu sitter jag och Fran i här uppsvällda av all mat hahah och tittar på twilight :) Blir sovmorgon imorn, fick betalt idag också så nu har vi pengar igen
God natt :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar