lördag 12 november 2011

bättre sent än aldrig...

Lördag 5/11
Det är sant, jag skriver ett nytt inlägg, jag vet att jag har varit sämst på att uppdatera om mitt liv här, är nog inte riktigt min grej det här med blogg, men jag har lovat min goda vän Anna att jag ska börja igen! Jag kommer försöka skriva kortare men oftare, och skriver på facebook när ett nytt inlägg är uppe.
Jag vet att det är mycket jag inte berättat om under senaste tiden men jag tänker inte återberätta det utan kör från nuet!! 

Veckan har varit händelserik och rolig, mycket har gjorts så nu känner jag att helgen kom lägligt. Ska bara ha en slappar helg och inte göra någonting tror jag. Har varit lite upp och ner med humöret senaste veckan så lite vila är nog bra.
Kan berätta att i måndags hade vi äntligen vårat Halloween party som vi delat ut inbjudningar till i våra klasser, 2 studenter i varje klass fick en inbjudan, (som belöning för att man är en duktig elev).

Jag och Alice var ansvariga för halloween partyt för årskurs 6, vilket var väldigt roligt eftersom vi båda undervisar dem. Vi hade massa lekar, priser och godis för dem. Och efter partyt fick jag och Aaice gå runt med godis till skolans alla ledare och chefer för de ville visa upp våra kostymer. Vi båda var utklädda till pumpor. Jag hade kvar min outfit till mina kvällslektioner och körde ett litet party även under min lektion, det var väldigt uppskattat av eleverna. Var en av de bästa dagarna jag haft sen jag kom hit, så himla kul :D

Sen i tordags hade vi kulturutbyte på eftermiddagen, vi åkte hem till Shelley och gjorde dumplings, det var väldigt roligt även om jag inte var så duktig. Kineser och deras matlagning alltså, de kan sin sak!
Goda blev dem iaf och jag åt mig så mätt att jag hade magont resten av kvällen haha.

Nästa onsdag ska våran skola bli bedömd av några högt uppsatta ledare om vi kan få en utmärkelse att vi har engelska som vårt specialämne. Så hela skolan håller på att förbereda massor inför detta eftersom vi kommer att bli observerade den dagen. Alla foreign interns har fått en uppgift också, Fran & Chris ska hålla demo lektioner, Alice, jonas och dennis ska ta emot dem vid våran port och följa med dem runt i skolan och jag har blivit vald till värdinna!!! Det betyder att jag sak hålla välkomst tal, berätta om vad de kommer få göra under dagen etc. nacka om att jag är nervös men jag känner mig hedrad att de valt mig för just det jobbet.

Kan nog inte med ord berätta hur mycket denna upplevese har fått mig att växa som människa, låter lite dorky men det är sant, Har gjort så många saker här jag aldrig jag trodde jag skulle klara av. Att åka till Kina är det bästa beslutet jag gjort i mitt liv hittils, det vet jag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar