onsdag 16 november 2011

Torsdag 17/11

Hej igen, det här går ju bra ju, 2 inlägg på en vecka :D
Veckan har inte varit allt för bra, har varit less på läraryrket denna vecka, tror det beror på mina ämnen jag lär ut   nu: thanksgiving och mat. Jag känner hur tråkig lektionen är när jag lär ut den haha men har ingen aning om hur jag ska göra den roligare. Men jag kommer nog på något, snart bara en vecka kvar sen är det nytt ämne :) Jag funderar på att ha midsommar som ämne, vore så roligt att lära ut om det eftersom det är en så stor helg för oss svenskar.

Annars har veckan bara bestått av undervisning, dock så tvingade jag med Fran, Alice och Jonas igår till ett badhus, hahah det var en upplevelse, en mycket bra faktiskt. Lite roligt är det ju att jag inte har simmat på 1,5 år och nu valde jag att börja i Kina. Får aldrig nå träning här så det kändes bra.
Sen är ett paket hemifrån på väg, är väldigt exalterad över detta. Har cravings för saltlakrits!!
Så förhoppningsvis är det här nästa vecka, man uppskattar verkligen så lite härborta.
Fran fick ett paket från hennes bästa vänner för någon vecka sen och vi alla var som små barn på julafton, lika glada som hon var:) man uppskattar det lilla hemifrån verkligen!

Senare idag ska vi ha kulturlektion, denna vecka ska vi ha kung fu, såååå kul :D jag ser verkligen fram emot det! I Efter det ska david från vårt kontor ta oss till ett berg här i changsha å vi får se utsikten, har inte så höga förväntningar på det med tanke på att denna stad är dränkt i smogg (luftföroreningar)
Och imorn ska en av de kinesiska eng lärarna bjuda oss på middag, det blir nog trevligt. Så myckat att se fram emot!!

Nu har jag även bestämt mig för att åka hem i januari, hade praktiskt taget bestämt mig för att stanna kvar här ett tag. Men pga av olika anledningar har jag nu bestämt mig för att åka hem till min kära familj och vänner. Och det känns som rätt beslut, Kina finns ju alltid kvar :) Jag har nya mål med att åka hem också så det känns bra :) Och vill bara säga att alla som känner mig väl kommer vara chockade över hur mycket knäppa grejer jag ätit med tanke på att jag är kräsen av mig, har till och med ätit stekt ägg!!! den ni ;)
Saknar mamma, pappa och mina stollar till bröder lite extra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar