onsdag 7 december 2011

50 dagar sen mot Sverige!

Har dragit på mig någon slags hosta, vilket är väldigt drygt. Låter ändå ner i bröstkorgen, tror det beror på att det är så hög luftfuktighet. Men förhoppningsvis går det över snart. Denna vecka känner jag mig rätt färdig med det här äventyret, känner mig klar med skolan och vill hem för tillfället. Tror det kan bero på denna dryga förkylning och för att det blivit kallt här nu, runt 5 grader nu! Gillas inte! 
Men nu är det bara 50 dagar kvar och det är bara massa roliga saker kvar så tiden kommer gå snabbt snabbt snabbt! Till helgen åker jag och Alice på en liten mini weekend till Xi'an för att se den berömda terakotta armén, ska bli väldigt kul :) Så vi åker lör förmiddag och är tillbaka måndag. 
Så innan helgen måste jag vara klar med min lektions planering för näst kommande 2 veckorna, nytt ämne: JUL!!
Så det blir att pyssla, ska låta eleverna göra julkort, berätta lite om julen och låta dem se nått julklipp och sen kankse även lite julsång. Kommer bli bra det, efter de två veckorna är det bara en halv vecka jobb kvar, då ska vi bara åka runt till skolorna och säga hej då till alla elever. 
Sen blir det 4 veckors semester innan Sverige, ska bli härligt det! Har ni vägarna förbi eller känner för en Kina vistelse, så är alla hjärtligt välkomna att komma över :) 
Just nu lutar det åt att det blir Hainan, Hong Kong och Shanghai, avslutar resan i Beijing innan jag far hem därifrån. Blir till att resa med Alice först, sen ska jag möta upp Majsan och Calle i HOng Kong, vilket blir superkul! Sen blir det att möta upp folk från TTC i där och i Shanghai! Så tror det kan bli bra, dock har ekonomin inte riktigt räknat med att resa i 4 veckor så jag får nog snåla lite haha. 
Vi skulle nämligen sluta 15 januari men nu kommer vi sluta 30 december. 
Hoppas allt är bra i sverige, såg på facebook att det snöar hemma eftersom nästintill allas stausuppdateringar handlade om snö haha
xx

Några bilder från förra veckan och helgen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar